En sjukt bra blogg

Sammarbete och regn

Det finns en sceen i filmen Adam och Eva där Adam sträcker ut kaffekoppen i exakt samma stund som Eva häller upp kaffet, utan att de behöver titta på varandra. Dagens arbetspass flöt ungefär i den andan. Jag och min kollega kompleterade varandra sjukt bra och lyckades täcka de luckor som den andra personen glömt. Detta gjorde att vi helt ostressat, med en hög kvalité lyckades utföra fler sysslor än vanligt och ändå vara klara 1 timma innan den normala tiden. Känslan av att kompletera varanda är fantastisk, som att lägga puzzel med någon som alltid har hittat nästa bit!

Det började regna katter och hundar i mitten av arbetspasset, vilket höll i sig tills det var dags för mig att cykla hem. Jag var inte alls sugen på en Wet Shirt-competition, men som före detta boråsare har jag fått lära mig att det endast är fantasin som säter gränser för av vad man kan bygga en regnskydd. Sopsäck, ropade jag. Mina kollegor trodde först inte att jag menade allvar, men hjälpte mig sedan att klippa hål och därefter klä mig i den latex-liknande plasten. Imorgon blir det dock regnställ.




Hett?
2009-07-09 @ 20:09:29 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0