En sjukt bra blogg

Therés är boven

Jag vet inte riktigt vad jag ska skylla på, men nu verkar det som att jag har skaffat en blogg. Therés är en värdig ursäkt. Hennes mentala påtryckningar om att, tillsammans med henne, bli en del av dem som lämnar ut sitt privatliv i världen utan delete-knapp. Det står än så länge på hennes nystartade blogg (www.bakomfoten.blogg.se) att hemligheter och privatliv ska utelämnas, men vi vet nog hur lätt den principen rubbas efter ett glas vin framför datorn en tråkig onsdagskväll. Hittills består hennes blogg av recept och fantastiska sådana, jag rekommenderar varmt ett besök! Vad denna blogg ska handla om återstår att se, men insikter kommer vara ett återkommande inslag.

Dagens insikt kom i pulkabacken. Jag orkade 3 åk. 3 ÅK!! Barnen, som i och för sig försågs med extra energi i form av varm choklad och grillad korv, lyckades ta sig upp och ner för backen oräkneliga antal gånger. De sprang upp, flög ner, vurpade av bobben (jag vet att det nu heter snow racer) och sprang sedan upp igen. Helt sjukt. Jag övergick istället till att studera föräldrarna till de aktiva barnen och ser då att de strategiskt placerat sig höst upp i backen och stannar där. På så sätt kan de hjälpa barnen på pulkan men slipper springa upp och ner. Fantastiskt.

Den här fantastiska bilen fann jag igår när jag hälsade på min mor på hennes jobb. Den gjorde mig glad!


2009-02-14 @ 23:07:03 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Kaufman

Sjukt bra initiativ. Klart värd läsning på toaletten eller kl 00.50 lördagskväll!

2009-02-15 @ 00:48:28
Postat av: Therés

Ha, der blir inga hemligheter för min del. :)

2009-02-15 @ 11:01:45
URL: http://bakomfoten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0