En sjukt bra blogg

Snus, hamburgare och goa gubbar

Jag är precis hemkommen från testosteronernas aktivitet nummer 1; hockeymatchen. Detta var min första match och någonting jag såg fram emot, dock med viss nervositet. Vi placerades mitt i, vad vi kände, var ett Frölunda-dagis. Ungefär 15 unga pojkar som ännu inte kommit i målbrottet och därför hade extremt gälla röster. De kallade dessutom varandra för ”gubbar”, vilket var lite speciellt. Könsfördelningen var ungefär 97 % män och 3 % kvinnor, där jag och sopranerna som ledde Du gamla du fria tillsammans utgjorde 1,5 %. En spännande kväll som får avslutas med en lista av de lärdomar jag inhämtat under min debut-match.

* Det är en liten radiostyrd lastbil som kör ut pucken till domaren. Jag kunde inte sluta fundera över vad som skulle hända ifall personen med handkontrollen fick för sig att jävlas och bara köra omkring sporadiskt på isen. Måste domaren jaga lastbilen då?

* När publiken ropar ”SYNSAM” följt av tre klappar handlar det inte om smygreklam, utan om att domaren har missat en viktig händelse på planen (till sitt lags nackdel).

* Missar en spelare pucken när han skjuter ropar man aggressivt ”Är det klister på planen??”.

* Om en spelare får ord som ”Bög” & ”Konståkare” ropat efter sig, ska han inte ta det som en komplimang. 

* Allting blir väldigt lokalt, i detta fall blev allting göteborgskt. Varje gång Västra Frölunda gjorde mål hissades ett lakan med texten ”Det var la gött änna”. Någon läsare som är urgöteborgare och kan förklara den exakta synonymen till änna?



Dagens insikt: Det finns faktiskt situationer då det är längre kö till killtoaletten än till damernas. Hockeymatcher är ett exempel på sådana situationer. Jag hissar!
2009-02-26 @ 22:21:03 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0