En sjukt bra blogg

På liv och död

En till sak om optimismen. Det finns ett starkt argument till varför jag bör fortsätta att kämpa för upprätthållandet av en optimistisk världssyn, jag kommer att leva längre än alla pessimister (som för övrigt inte tror att Tomten existerar, bah!). Enligt The Death clock – When am I going to die? (http://www.deathclock.com/), kommer jag att leva fantastiska 104 år innan det är dags för mig att trilla av pinnen. Om jag däremot övergår till pessimismen kommer jag att avlida redan 2049, det vill säga, tappa hela 41 år i liv! Det här är alltså bokstavligt talat på liv eller död. Internet är en fantastisk källa till viktig information.

Dagens insikt: Det viktigaste är inte att vinna utan att delta. Ett budskap som antagligen uppstod efter en förlust, så var det i alla fall för mig.

Förresten, kul att flera har hittat hit och läser! Av de jag kan tänka mig orkar läsa det jag skriver, det vill säga vänner som jag inte längre är i fysisk kontakt med dagligen och Kaufman (som för övrigt använder min blogg som taolettunderhållning), så är det bara en del. Det måste även ha kommit folk jag inte planerat med, det är väldigt trevligt!




Optimist.
2009-02-17 @ 16:14:48 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Din pessimistiska vän

Vilka hade du "planerat" skulle läsa din blogg?

Är jag inte välkommen att ta del av denna fina blogg?

2009-02-22 @ 16:29:11
Postat av: Jenny

Det vore en ära om du vill ta del av min blogg Erik!

2009-02-22 @ 16:39:19
URL: http://ensjuktbra.blogg.se/
Postat av: Erica

Kaufman... herregud... tur att lappisen finns. Kaufman skulle få problem annars.

2009-02-22 @ 22:43:49
URL: http://ericaintanzania.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0