En sjukt bra blogg

Man får till att gratulera...

Det har knappast lyckats undgå någon att vi, svenska folket, igår välkomnade lite nytt blod till kungahuset. Trots att jag ställer mig tveksam till ärvda titlar (vi hoppas för gud skull att rondellkrockar inte är någonting genetiskt) får jag ändå säga att jag blev glad över förlovningen. Glad åt skvallertidningarnas vägnar att de faktiskt får någonting att skriva om och glad att min mormor nu kanske kan inse värdet av Internet, att kunna kolla på familjens tal om och om igen. Talet är för övrigt väldigt komiskt. Kungen sitter skitnervös som alltid och stamma någonting torrt och opersonligt. Drottningen har däremot lyckats göra talet väldigt personligt och riktat till Daniel, men läser innantill samtidigt som hon säger ”han är en varm människa”. Vinnande barnet självt ser ut att komma direkt ifrån MUF:s distriktstyrelse och pratar dessutom om entreprenörskap, hur romantiskt är det på en skala? Jag ska lämna Viktoria utan kritik, hon är duktig, men måste smälta in i sammanhanget. Därför är det högst förståligt att hon inte bara hånglar upp Daniel mot bordet, över Silvias fusklapp och Kungens onda blickar. Trots det fantastika talet kvarstår dock några frågor. Utfördes själva frieriet på gymmet? Och kommer barnen tvingas heta Carl i någon form, som alla andra?



Lycka till med äktenskapet!
2009-02-25 @ 00:42:25 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Erica

Vad man missar mkt då man inte har TV...

2009-02-25 @ 01:09:59
URL: http://ericaintanzania.blogg.se/
Postat av: Jenny

Bah, det går inte att skylla allt på tv-förlusten. Vad hände med tidningar, internet och kontakt med omvärlden? ;)

2009-02-25 @ 01:39:18
URL: http://ensjuktbra.blogg.se/
Postat av: Erica

Tappade kontakten med omvärlden i samma stund som du började blogga... vet inte om det är positivt att du är länken till min omvärld... känner att det lätt blir en informativ styrning med kanske paternalistiska inslag...

2009-02-25 @ 01:44:20
URL: http://ericaintanzania.blogg.se/
Postat av: Jenny

Min blogg styrs fullkomligt av sakinformation, inga värderingar alls, så du kan känna dig trygg med mig som din omvärldsreporter (rep + orter!).

2009-02-25 @ 01:50:58
URL: http://ensjuktbra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0