En sjukt bra blogg

Det var inte jag, det var Molgan!

Dagens insikt: Det går alltid att skylla ifrån sig. Om det inte finns någon lämplig person i närheten som klarar av smällen, får man ta till andra metoder. En man som anklagades för fattfylleri hävdar bestämt att det var en liten man på 120-130 centimeter, med vita byxor och namnet Molgan som körde hans bil. Nu kanske du tänker att signalementen stämmer in precis på Alfsons Åberg vän, men enligt 1,25 promille-killen (som alltså inte körde bilen) bröt Molgan på norska. Alla vi som har haft Alfson Åberg-kassettband (stavas det så? Mitt minne förträngde stavningen i samband med att CD kom, betydligt lättare att stava till) vet att Molgan klart och tydligt pratar svenska. Molgan har ju dessutom en vit tröja, det hade varit högst olämpligt ifall han hade gått med bar överkropp. Bilkörande Molgan måste ju dessutom varit påverkad av någonting eftersom bilen inte kunde köra rakt, det framgår inte av Gunilla Bergström att denna genomskinliga figur skulle ha sådana problem. 

(http://www.dn.se/nyheter/sverige/skyllde-pa-molgan-friades-1.794097)

2009-02-27 @ 13:05:27 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Therés

Vad jag vet är Molgan stum och pratar varken svenska eller norska. :)

2009-02-28 @ 18:52:36
URL: http://www.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hur förklarar du då att han kan prata med Alfons? Vad jag vet kan inte Alfons teckenspråk...

2009-03-01 @ 18:11:33
URL: http://ensjuktbra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0