En sjukt bra blogg

Qaos-räkningen

Nu går det inte att smita längre. Min enorma Telia-räkning mötte mig med ett hånflin på skrivbordet idag. Eftersom jag mentalt har förberett mig på räknings omfattning så kunde reaktionen från min sida varit värre, men någonting störde mig rejält. Från Quatar, landet där vi mellanlandade, ringde jag 1 samtal på totalt 1 minut och 16 sekunder. Den totala kostnaden för det blev 48, 44 kr! Det är en minuttaxa på 38 spänn! Vad är ens Quatar? Om detta extremt lilla, ökentorra land önskar överleva som stat är ett tips att inte ta betalat för kommunikation likt priser för färsk oxfilé. Telia borde se det som sin uppgift att inta Quatar och konkurrenssätta Q-tel, för allas vårt bästa.



En konsekvens.
2009-04-22 @ 18:43:40 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0