En sjukt bra blogg

Nersats

Jag drabbades i eftermiddags (ja, här pendlar man inte från dag till dag utan regelbundet under dagen. Inom varje timma, om det vill sig illa) av en enorm uppsatsdown. Uppsatsdown är ett nytt begrepp som innefattar svettningar, ångest, stark vilja att tröstäta och dagdrömmande om att inkorgen helt plötsligt är överfylld med roliga jobberbjudanden. Och ja, självklart är jag så eftertraktad att det inte alls är nödvändig att jag gör klart uppsatsen, bara jag väljer just DEM. Lägg till att jag nu längtar efter att få diska och vika den enorma mängd tvätt som ligger i sovrummet. Ni hör ju själva?
.
Någon som antagligen också skrivit uppsats är Salem al Fakir. Det blir väldigt uppenbart i hans nya låt Keep on Walking
.
I was aiming for the sky, ended up flat on the ground
But once again the sun is rising, I better keep on walking
Keep on walking
.
I have a long road ahead of me
It’s cloudy and dark ahead of me
Will I ever get through to the end?
Been down this sling so many times before
And I told myself I would do it no more
Now I’m back on the same road again
2010-03-16 @ 18:37:29 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0