En sjukt bra blogg

Brev från en sjuksäng

Här spottas det på GI-metoden. Coca Cola och ris är det som gäller då jag har lyckats dra på mig en luftspridd Tanzaniansk influensa. Magen började spela små spratt på en utflykt som vi gjorde till en annan strand, men en kille från hotellet, igår eftermiddag. När jag hade förklarat läget så var det totalt fokus som gällde när vi for fram på de icke asfalterade, gropiga vägarna som ledde oss tillbaka till hotellet. Först nu förstår jag vad Millan menar med att hon kan kontrollera  sina kräkningar. Sedan dess har jag, min nyvunna vän katten och de lokala ödlorna, tillbringat dygnet i en 40 grader varm ”dorm”. Erica och Miriam har gett mig förstaklassig behandling och tillkallade läkare snabbt. Dropp hängdes finurligt upp med skosnören i sängtaket och, tejp och bomull funderade utmärkt som plåster. Man tager vad man haver! Men tabletter cirkulerandes i kroppen hoppas jag kunna vara på benen imorgon! Lokalbefolkningen har varit otroligt generösa och försett mig med skorpor och en inhemsk bryggd bestående av odefinierade blad, salt och vatten (nej mamma, jag drack den inte).

Utöver det jag har jag fått lära mig att spela kongas, detta fantastiska instrument. För att få ett bra ljud lägger man trummans skin in mot elden. Det är ett måste att köpa med en trumma hem, frågan är om element eller ugn ger bästa effekt i ett i-land? Vi är som sagt fortfarande kvar på Zanzibar. Så fort jag bli piggare beger vi oss mot storstaden och sedan Moshi.

Dagens insikt: Tacka gud för vattentoaletter.

Over and out
2009-03-25 @ 21:20:57 Tanzania Permalink


Kommentarer
Postat av: Therés

Köpte inte Peder en trumma i Afrika som han tog med till Boda? Jag vill minnas att han berättade att när han kom fram med trumman till Sverige föll det en massa döda insekter ur trumman.



Hoppas att du blir frisk snart!

2009-03-26 @ 15:37:12
URL: http://bakomfoten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0