En sjukt bra blogg

Upp till kamp

Igår när jag satt och bläddrade i tv-tablån på jobbet (vad gammalt det låter?) såg jag någonting som fick mig att okontrollerat ge ifrån mig ett litet tjutande ljud. Miniserien Upp till kamp skall gå i repris från och med idag och tre måndagar framöver! När jag berättade detta för mina kollegor, som tidigare oroats över att jag planerar åka till Kuba, såg jag i deras blick att jag nu låg cementerad i kategorin kommunist. I ett försök att nyansera mig började jag därför prata hoppfullt om USA och klaga lite på sossarna. Hur som helst, serien Upp till kamp visades i SVT under 2007, men jag lyckades då bara se ett eller två avsnitt. Dock tillräckligt för att få mig med min 60/70-tals fetisch fast. Ett folkhemmets Sverige, politik glöd och helt fantastiskt musik. Till tonerna av Bob Dylan, Rolling Stones, The Beatles och The Who mullrar en rörelse igång; de ungas rörelse, för att citera SVT. I en värld där denna musik ljuder på krogar, gator, konserter och festivaler gråter inga barn när de tappar sina glassar, det går inte att vara olycklig!

SVT 1, idag kl 21.00. Jag hoppas innerligt att den läggs ut på SVT Play, för i kväll blir det Harry Potter för min del.


2009-07-27 @ 09:16:38 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0