En sjukt bra blogg

Dagens hissar och dissar

Kaffekokaren välkomnade mig till jobbet kl 06.46 genom att bete sig fullständig irrationellt. Den släppte igenom vattnet utan att ha tillgång till el och innan jag hann placera varken kaffe eller kanna under, mindre saker kan utlösa svordommar vid denna tiden. Tveklöst dagens första diss.




Dagens andra diss: Kanter. Alla människor som påstår sig älska pizzakanter och brödkanter ljuger. Kanten fungerar som en ram runt all god fyllning, helt enkelt ett nödvändigt ont.  Därför äter jag alltid mitten först och skulle jag sedan mot förmodan inte vara mätt så får kanten rycka in som sista utvägen-föda. Pajkanten blev slängd i komposten idag och nej, barnen i afrika-argumentet håller inte längre. Barnen i Afrika vill, av erfarenhet, inte ha pajkanter. De vill ha pengar och choklad.



Marabou Sommar däremot, en klar hiss! Jag var lite skeptisk till att jordgubbarna var frystorkade men detta helt i onödan. Upprörande är dock att Marabou verkar ha tagit bort 20 gram, denna kaka innehöll endast 180 gram choklad! För större storlekar, amerikanisera mera!



Utöver dansbandsmusik och vetebröd består min värld av broderade, söta visdomsord och verser. Jag hissar och bjuder på en utav dem:

Jag önskar dig inte guld mitt barn
Ej heller pengar och makt
Jag önskar dig modet att vara dig själv
Och stå för det du har sagt

Jag önskar dig inte en stenfri väg
Men kraften att vägen gå
Jag önskar dig kärlek i rikligt mått
Och vänner att lita på
 



2009-07-11 @ 19:03:31 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

Min familj satt och spelade kort igår kväll och pappa hade lördagen till ära köpt just den här chokladen med jordgubbar i. Efter en stunds överläggande enades vi om att den väger 180 istället för 200 eftersom alla innehåller 180 gram choklad och nötterna i schweizernöt tillexempel väger 20 gram och blir alltså totalt 200 men eftersom frystorkade jordgubbar inte väger något (nästan i alla fall) blir totalvikten bara 180.. Logiskt? :P

2009-07-12 @ 16:55:29
URL: http://carolinawallenberg.blogspot.com
Postat av: Jenny

Men den naturella, hur förklarar du den??

2009-07-13 @ 00:05:08
URL: http://ensjuktbra.blogg.se/
Postat av: Erica

tokskrattar åt afrika draget!

2009-07-14 @ 19:52:31
Postat av: Carolina

Men Jenny, kom inte här och förstör min fina förklaring nu! Den naturella är helt enkelt en miss i produktionen. Den borde helt klart vara på 180 gra, jag måste ta upp det här på nästa familjeråd!

2009-07-14 @ 21:47:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0