En sjukt bra blogg

Tips i förkylningens tider

Februari, snöslask och kollektivtrafik. Det säger sig självt.  Vi är mitt under ett krig mot de härjande förkylningsvirusarna. På hemmaplan har D blivit attackerad och nyser, hostar och utsöndrar liter med dödade vita blodkroppar. Men, jag har klarat mig. Jag tänkte därför dela med mig av mina tips, för att undvika vinterns förkylningsplåga!



Som dotter till en hypokondrisk sjuksköterska  fick jag tidigt lära mig att pengar är den största smittohärden av dem alla. Det kan uppstå en pinsam situation ifall en vän får för sig att spontantåtgärdar en skuld eller dyligt. Men annars kan detta bytesverktyg undvikas utan större komplikationer.



Kort rekomenderas! Det skadar dock inte att sprita kortet emellanåt ifall kortet vandrar mellan fickor, plånböcker, väskor och så vidare.



Dörrhantag, fälla nummer två. Bara tanken på antalet virus per kvadratcentimeter är skrämmande. "Tröjärmen"-metoden är en klassiker och fungerar i alla lägen. Viktigt är dock att tänka på att inte ha kortärmat, det kan då se (väldigt roligt) odiskret ut.



Handskakning är också någonting som bör undvikas i största möjliga mån. Onödigt att chansa när man kan....



....göra honören istället! Ett givet sätt att hälsa under pesttider. Bör dock övervägas inför en arbetsintervju eller liknande.



Man kan aldrig vara nog för säker. Gladpack på glasen förhindrar otrevligheter ifall att en förväxling av glas skulle ske.

Lycka till!
2009-02-25 @ 22:54:14 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0