En sjukt bra blogg

Genuin lycka, 100 kr.

Det finns  filmer som det är socialt acceptabelt att skratta högt under. Likaså att ropa efter drickan, tappa ut popcorn och fråga självklara frågor (om och om igen) i en ton som gör att de närliggande sittplatserna blir obrukbara. Självklart är detta under barnfilmer. I kväll har jag fått se Ice Age 3 med den nötjagande gnagarens nos bara några decimeter från min egen. Filmen visades nämligen i 3D, vilket verkar vara den nya hypen inom barnfilm. Likt de andra Ace Age-filmerna bjöd denna på en hel del skratt, okontrollerade ljud som antydde att någonting sött precis hänt och ett lycklig slut, precis som en barnfilm ska vara. Lika roande som filmen tyckte jag det var att höra de yngre barnen kikna av skratt i publiken. Jag förvånas alltid över hur extremt lättroade barn är och blir lika glad varje gång jag påminns om att genuin lycka inte behöver vara det minsta komplicerat. 

2009-08-22 @ 23:10:56 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0