En sjukt bra blogg

Kunskapsabstinens

Ledigheten har varat för länge, jag behöver återgå till ett liv med rutin och kontinuerligt intag av kunskap. I Borås utvecklas denna längtan efter ny information till någon destruktiv abstinens, jag MÅSTE lära mig någonting nytt, jag MÅSTE utvecklas! Detta resulterade i att jag, med blinkande bensinlampa (det är så man skapar spänning i Borås), begav mig till biblioteket och lånade Offentliga kvinnor, en bok om prostituerade kvinnor i Sverige under 1800-talet och början av 1900-talet. Jag blir lite tillfreds bara av att ha den liggandes bredvid mig på bordet. Och snart ska jag läsa den, snart ska jag få lära mig massa nya saker och bli upprörd, förvånad och tvungen att berätta om allting jag läser för närmaste människa. Jag älskar kunskap.

2009-08-27 @ 21:35:19 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0