En sjukt bra blogg

Tillskott i glassfamiljen

Givetvis måste även jag kommentera tillskottet som skett i familjen sommar. GB-gubben har fått en fru! Vi som under alla år tyckt att leendet på clownen varit något påklistrat (som på alla clowner, huu!) kan nu äntligen möta en reellt lycklig glassman. Jag är beredd att överge Sia glass under en sommar, för att uppmuntra den nya marknadsföringen. Välkommen GB-gumman!



Dagens insikt: Dagens insikt är verkligen inte dagens insikt, egentligen. Det är snarare en insikt som jag kom underfund med väldigt tidigt i livet och som sedan dess har haft stor prioritet. Men kanske är det någon som jag kan påminna om dess värde, genom att ta upp det som en "dagens insikt".

Denna fantastiska insikt är vänner! Vänner som spontant hör av sig för kaffe (och vänners vars kaffe-sms har en förmåga att inte komma fram). Vänner som har plats för spontana självinviter. Vänner som inspirerar och skickar debattartiklar till en på kvällarna, som man inser står en nära. Vänner som levt med en så länge att de klassificeras som systrar. Vänner som tidigt kändes instinktivt rätt och som tycks väldigt mycket om :) Idag har varit en bra dag bestående av många varianter av dem. Många och långa fysiska möten, och tankar utsända till dem som för tillfället inte går att träffa. Jag tycker om er!
2009-04-10 @ 01:24:54 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Din pessimistiske vän

Jag tror inte det kommer att hålla länge. Det ser fortfarande ut som ett falskt på klistrat leende, men som av naturen, har jag haft fel förr så de kanske är lyckliga tills GB blir uppköpt och reformerat. Dock om de nu inte skulle leva tillsammans med sin "glassgubbe" resten av livet så hoppas jag att han har ett äktenskapsförord. Det vore ju tråkigt om hon drog med hälften av alla glassar. Om hon nu gör det så vill jag att hon väljer: alla Magnum sorterna, Nogger både mint och den vanliga, Lackritspucken, tip top. För dem här sorterna tycker jag inte om.

2009-04-10 @ 11:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0