En sjukt bra blogg

Tårtval

Det finns en djungel av tårtrecept där ute. Jag kommer inom en snar framtid att baka ungefär 10  tårtor, där enda begränsningen är att majoriteten av dem skall vara frysvänliga för att undvika att alla 10 skall bakas under samma dag. Personen som skall använda tårtorna står givetvis fri att önska smaker, men jag tänkte lägga fram några förslag. Jag har dock svårt att bestämma mig.



Kolatårta med nötbotten och färska bär. Detta är tårtan som antagligen personifierar (kan man säga så om en tårta?) ordet mäktig. Bären gör ett tappert försök att "fräscha till" tårtan, men utan resultat. Just nu känner jag ett enormt sockerbehov och skulle kunna dräpa för en mindre bit, men frågan är hur man mår när man avslutar en trerätters middag med denna kaloribomb.



Chokladfudgetårtan. Den lilla smälta strängen av choklad (som antagligen är photoshopad) längst fram på biten säger allt. Jag måste ha denna tårta.



Hallonglasstårtan. Efter mycket mat är frukt och bär alltid positivt, likaså ger det faktum att den är fryst extra poäng. Men, hur ser den ut när den är smält? Bilder förteller inte.



Jordgubbsmousse och chokladtårta. Titeln inger förhoppningar och det var också därför som jag klickade mig vidare mot receptet. Men ursäkta, vem har tagit bilden? Se de ovanstående tårtbilderna och lär!

Har ni några förslag på tårtor är ni välkomna att dela med er!

Alla bilder från inlägget är tagna från www.tasteline.se
 
2009-04-27 @ 21:59:44 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0