En sjukt bra blogg

Funny Bunny

Vi är nog flera som minns den här hysteriskt vaggande kaninen. "Funny bunny heter jag och jag är så gó och glad. Vill du ha en lite grej, stoppa 5 kronor i mig". Är det just det faktum att barnen inte vet vad de kommer få (likt ett kinderägg), som gör kaninen intressant? Och, höll djuret endast höll till i Västa Götalands-trakterna, med tanke på ordvalet "gó". All typ av information kring Funny Bunny tas tacksam emot av mig!



I verkligheten har Funny Bunny inte ett vapen i famnen.

Dagens insikt: Alla människor har ett eget unikt sms-språk! Om ungefär 1-2 veckor kommer min mobiltelefon att vara lagad och jag kommer då byta tillbaka till den telefon (Erik, jag meddelar dig exakt tid så att inga missförstånd uppstår). Som alltid vid byte av kommunikationsverktyg går en hel del sms förlorade och jag bestämde mig därför i morse för att kika igenom min lista och memorera de härligaste meddelandena. Utan att läsa avsändaren kunde jag utan problem se  från vem meddelandena var. En del är väldigt praktiska. Texten kortas ned så att endast det viktigaste framkommer, det gör att bland annat pronomen, hälsnings- och avslutningsfras saknas. Andra är väldigt personliga, använder långa meningar och betalar gärna dubbel taxa för att få med "tusen kramar" i slutet av meddelandet. Ironi beteckningar vissa genom smileys och vissa genom mycket detaljer kring den beskriva situationen. Jag såg direkt från vem mina sms var. Nu känner jag ett behov av att utvärdera min egen sms-stil!
2009-04-19 @ 13:12:09 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0