En sjukt bra blogg

Att höra röster

De finns överallt. Rösterna. På transportmedel som spårvagnar och tåg, i telfonköer och reklamfilmer. Jag har precis avslutet ett samtal med CSN som givetvis inkluderade en stunds telefonkö.

- Du har plats...FYRA...i kön.
- Tack för att du väntar. Vi beräknar ta emot ditt samtal om...SEX..minuter.

Kvinnan som mer eller mindre skriker ut siffrorna i telefonluren (som för övrigt är en annan kvinna är personen som står för resten av meningen), har en extremt vass ton. Varför låter hon så aggressiv? Antagligen insåg hennes chef relativt snabbt att hon inte lämpade sig för telefonsamtal live, eftersom hon skrämmer bort kunderna och därför blev hon anställd som telefonröst. Ännu värre måste situationen vara för mannen som får agera berättarröst i alla reklamfilmer för actionfilmer. För er som inte direkt kopplar vilken röst jag syftar till så låter personen som en testostrontaggad Bengt Magnusson. Att vardagen bli något mer komplicerad men sådan röst får vägas mot att de har en relativt konkurrensfri arbetsmarknad. För vem kan konkurrera med den aggressiva CSN-tanten (jag är beredd att betala av mina lån idag om så krävs) eller testostron-Bengt?



Hjälp!
2009-04-08 @ 11:33:05 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: david

Sjukt duktigt av dig att ringa CSN! Skulle krävas tre kilo lösgodis och ett strömavbrott för att jag inte skulle kunna prokratrinera (om det nu stavas så) från den uppgiften.

2009-04-08 @ 14:34:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0