En sjukt bra blogg

- Vill du köpa en majblomma?

Runt denna tiden intas gatorna av majblommor. Dessa fantastiska barn som tar sin fritid till entreprenörskap och hjälparbete i en härlig kombination, istället för att tjuvröka på dolda ställen av skolgården. Mycket föredömligt! Jag vill ge positiv respons för att uppmuntra detta beteende och brukar därför alltid köpa en majblomma, eller flera majblommor. På senare tiden har det snarare utvecklats till en princip ATT köpa en majblomma ifall ett barn frågar och jag har kontanter. I år är det dock väldigt mycket barn ute och en snabb sväng på stan (sittandes på cykel dessutom) resulterade i 3 kransar. Jag vet inte riktigt hur det ska sluta rent ekonomiskt för min del, så snälla, hjälp mig! Köp majblommor, så de tar slut och barnen uppmuntras till fortsatt arbete för en fin värld!



Bild från www.belowtheclouds.com
2009-04-24 @ 21:16:43 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

Inte visste jag att det blivit maj...

2009-04-24 @ 23:49:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0